Розуміння передозування опіоїдами та чому воно відбувається

Розуміння передозування опіоїдами та чому воно відбувається

У великих дозах опіоїди можуть пригнічувати природну реакцію дихання вашого організму. Але для цього доступні швидкі методи лікування.
Багато людей у ​​Сполучених Штатах приймають опіоїди з різних причин, як правило, як форму знеболювання або для того, щоб «підняти кайф».
Але, як і з усіма наркотиками, існує ризик передозування. У 2021 році 81,9% усіх смертей від передозування наркотиками були спричинені опіоїдами з синтетичним фентанілом, критичним гравцем.
Отже, що відбувається в організмі, коли хтось приймає передозування опіоїдів, і чому смерть може наступити так швидко?

Як передозування опіоїдів впливає на організм?

Як передозування опіоїдів впливає на організм?
Коли опіоїди потрапляють у ваш організм, вони можуть впливати на всі основні системи, від серцево-судинної та шлунково-кишкової до центральної нервової та імунної.
Але передозування опіоїдів уражає перш за все дихальну систему. Коли рівень опіоїдів надто високий, вони, по суті, посилають сигнал до мозку зупинити дихання, що, якщо не лікувати, може призвести до втрати свідомості та потенційної смерті.
Опіоїди потрапляють у мозок, де зв’язуються з мю-опіоїдними рецепторами. На «нормальному» рівні це, як правило, безпечно, і це процес, який допомагає зменшити біль.
Але високі дози спричиняють «занадто багато опіоїдів для зв’язування з цим рецептором», — пояснює Вільям Егглстон, доцент Школи фармації та фармацевтичних наук Університету Бінгемтона та клінічний токсиколог Медичного університету штату Нью-Йорк.
Коли це відбувається, продовжує він, «стовбур мозку істотно змінює контрольну точку, на яку реагує ваше тіло щодо рівнів кисню та вуглекислого газу».
Зазвичай, якщо ваше тіло містить занадто багато вуглекислого газу, ваш мозок скаже вам дихати, щоб ви могли вирівняти ситуацію за допомогою більшої кількості кисню.
Але коли рівень опіоїдів занадто високий і рецептори починають діяти по-іншому, «ваше тіло не реагує таким чином», – сказав Егглстон. «Саме небезпечно високий рівень CO2 і низький рівень кисню можуть призвести до поганих результатів».
Коли дихання зменшується і мозок не отримує кисню, це призводить до церебральної гіпоксії. Уже через 5 хвилин це може спричинити судоми, кому та смерть мозку. Брак кисню через передозування опіоїдів також може прокласти шлях до серцевого нападу.
Що робити під час передозування опіоїдів?
Використання назального спрею Наркан є безпечним і простим способом врятувати чиєсь життя під час передозування опіоїдів. Дізнайтеся більше про використання та придбання Narcan тут.
Вам також слід без вагань зателефонувати в 911 або місцеву службу екстреної допомоги та бути чесним з ними про те, що сталося. Інформація, надана медичному працівнику, захищена законом.
це допомогло?

* інформація-про-стан-здоровя *

(Vitamin6 інформація-про-стан-здоровя category page)

Який ризик смерті від передозування опіоїдів?

Який ризик смерті від передозування опіоїдів?
Ризик смерті від передозування опіоїдами високий, каже доктор Райан Маріно, медичний токсиколог, фахівець з медицини залежностей, лікар невідкладної допомоги та асистент професора Школи медицини Університету Кейс Вестерн Резерв.
Але при своєчасному і правильному лікуванні у людини є хороші шанси вижити.
«Передозування зазвичай відбувається досить швидко і також може призвести до смерті досить швидко (у шкалі хвилин)», — пояснює Маріно. «Час має вирішальне значення, щоб лікувати передозування та врятувати чиєсь життя. Багато людей [помирають] через те, що вони не отримують допомоги вчасно».
Крім того, деякі ліки можуть підвищити ризик передозування або посилити симптоми передозування (зробити симптоми передозування більш серйозними), якщо вони виникнуть.
Наприклад, Егглстон каже, що такі препарати, як бензодіазепіни, які лікарі призначають при респіраторних захворюваннях, включаючи обструктивне апное сну або хронічне обструктивне захворювання легень (ХОЗЛ), можуть підвищити ризик смерті від передозування.
Ці ліки самі по собі можуть пригнічувати дихання та сповільнювати мозкову діяльність, тому в поєднанні з подібними ефектами від високого рівня опіоїдів результат може бути руйнівним.
По суті, важливо розуміти, що немає конкретного дозування, яке позначає переломний момент на території передозування.
«Кожна людина має різні фактори ризику та різний ступінь толерантності до цих препаратів», — стверджує Егглстон. «Це, безумовно, індивідуальна дискусія щодо того, коли вони можуть стати небезпечними».
Опіоїдна епідемія в Америці
Дані свідчать про тривожні масштаби епідемії опіоїдів у Сполучених Штатах: з 1999 року кількість смертельних випадків, пов’язаних із вживанням опіоїдів, зросла більш ніж у вісім разів, у 2020 році майже 69 000 людей померли від передозування опіоїдів.
У середині 1990-х років спостерігалося значне збільшення кількості опіоїдів, які призначають для знеболювання, завдяки фармацевтичним компаніям. Але це призвело до значного зростання опіоїдної залежності.
Щоб допомогти вирішити цю проблему, кількість рецептів на опіоїди почала скорочуватися (хоча вони залишаються високими, особливо в деяких штатах).
Але цей крок не враховує величезну кількість людей, які вже є залежними, каже Егглстон. Не маючи змоги отримати ліки від лікаря, вони звернулися до незаконних опіоїдів з іншого боку.
Водночас за останні два десятиліття на чорний ринок стався приплив героїну та синтетичних опіоїдів, що зробило нелегальні опіоїди дешевими та легкими для придбання та ще більше розпалило епідемію.
Маріно каже, що кількість людей, які вживають заборонені опіоїди, залишається відносно стабільною, але «набагато більше людей помирає через те, що [наркотики] стають сильнішими та непередбачуванішими».
це допомогло?

Що ви можете зробити, щоб запобігти передозуванню опіоїдами?

Що ви можете зробити, щоб запобігти передозуванню опіоїдами?
Можна вжити заходів, щоб запобігти передозуванню опіоїдами та покращити результати, якщо воно все-таки станеться.
Тримайте налоксон під рукою
Препарат налоксон використовується для усунення передозування опіоїдів і діє, приєднуючись до мю-рецепторів, щоб запобігти ефектам опіоїдів.
Вам не потрібно йти до лікарні, щоб отримати його. У Сполучених Штатах більшість штатів мають закони, які дозволяють аптекам мати те, що називається «постійним замовленням» на налоксон (це означає, що вони можуть відпускати налоксон без рецепта) у формі назальних спреїв або ін’єкцій Narcan.
Деякі місцеві програми з наркотиків також пропонують спреї безкоштовно. Якщо ви вважаєте, що ви або хтось із ваших знайомих ризикуєте отримати передозування опіоїдів, ви можете отримати Narcan у безкоштовній клініці, бібліотеці, пожежній станції чи іншій громадській організації.
Егглстон стверджує, що налоксон ефективний майже у всіх випадках, хоча є деякі винятки. Навіть якщо ви приймаєте налоксон і почуваєтеся добре, вам все одно слід звернутися до відділення невідкладної допомоги після передозування, щоб перевірити ситуацію.
Краще перестрахуватися, ніж потім шкодувати
Якщо ви підозрюєте, що хтось передозував опіоїд, але не впевнені, вам все одно слід ввести налоксон. Якщо передозування не відбувається, це не вплине на них.
У Сполучених Штатах у більшості штатів також діють «закони доброго самаритянина», які захищають вас від судового звернення, коли ви намагаєтеся врятувати чиєсь життя.
це допомогло?
Прийміть препарат у присутності когось
Зокрема, якщо ви незаконно приймаєте опіоїди, намагайтеся робити це в присутності іншої особи. Тоді, якщо передозування все-таки станеться, поруч хтось допоможе та введе налоксон, якщо вам це потрібно.
«Якщо ви живете в одному з небагатьох районів, де є центри споживання під наглядом (також відомі як центри запобігання передозуванням), то це найбезпечніше місце для вживання наркотиків», — каже Маріно.
Знайте свій ризик
У вас є проблеми зі здоров’ям або ви приймаєте інші ліки? Розгляньте можливість поговорити з медичним працівником або фармацевтом, щоб зрозуміти будь-які можливі додаткові фактори ризику передозування.
Будьте в курсі інших
Якщо хтось із ваших знайомих зловживає опіоїдами, переконайтеся, що ви не засуджуєте, до кого вони можуть звернутися по допомогу, радить Маріно.
Також корисно знати про симптоми передозування опіоїдів, зокрема:
утруднене дихання
точні зіниці
непритомний стан
У разі передозування допоможіть людині ввести налоксон, якщо це можливо, і негайно зателефонуйте за номером 911 або до місцевої екстреної служби.
Наполягайте на зміні політики
Необхідні зміни в політиці, щоб збільшити доступ до програм лікування наркоманії, забезпечити медичних працівників інструментами, необхідними для надання допомоги людям, і допомогти зменшити кількість смертей від вживання опіоїдів.
«Кожна людина, незалежно від того, вживає вона наркотики чи ні, має право виступати за кращу політику», — стверджує Маріно.

Розуміння передозування опіоїдами та чому воно відбувається

На винос

На винос
Щороку тисячі американців помирають від передозування опіоїдами. Ці передозування в першу чергу смертельні, оскільки високий рівень наркотиків сповільнює та зупиняє дихання людини.
Але «тільки тому, що хтось має передозування, це не означає, що це кінець», – каже Егглстон. Назальні спреї з налоксоном, які усувають наслідки передозування, можна придбати без рецепта та мати під рукою на випадок надзвичайної ситуації.
Знання ваших варіантів і способів запобігання передозуванню може допомогти знизити ризик смерті, пов’язаної з опіоїдами.